Pagina wordt geladen ...
Vrijblijvend meer informatie?
Bel ons
Telefoon065 58 70 130
E-mail ons
E-mailStuur ons e-mail
header

Social Media: het nut en de keerzijde

Social Media wordt steeds belangrijker in het bedrijfsleven. Dat geldt voor marketing, PR- en verkoop. De huidige tijd biedt enorme kansen en uitdagingen door het internet. Echter er is ook een keerzijde.

De negatieve aspecten

Bedrijven dienen meer en meer beleid te ontwikkelen hoe zij willen omgaan met social media. Dat geldt momenteel al in de totale bedrijfsvoering.

  • Scheiding privé en werk

    De scheiding tussen werk en privé is door social media flinterdun geworden. Werknemers halen ´s avonds buiten werktijd hun emails op. Ook tijdens vakanties blijft men op de hoogte. Echter: waar ligt de grens?

  • Internetgebruik en social media op het werk

    Hoe zit het met internetgebruik en het gebruik van social media voor privé-doeleinden tijdens werktijd? Vindt u dat de werknemer onder werktijd hiermee aan de slag mag?

  • Ziekteverzuim

    Ook bij ziekteverzuim spelen social media een rol. Het voorbeeld van de zieke medewerker is welbekend die op Facebook schreef: even een dagje naar het strand. Maar hoe gaat u bijvoorbeeld om met: ziekmelden via Whatsapp?

  • Ontslag

    Het onjuist gebruik van social media kan zelfs leiden tot ontslag. Bijvoorbeeld ontslag wegens uitlatingen via social media die negatief waren over het bedrijf waar de werknemer in dienst is.

Richtlijnen noodzakelijk

Meer en meer zijn Richtlijnen voor gebruik social media noodzakelijk binnen bedrijven en organisaties.

Verwante informatie

HRM Advies

Partner Personeel & Organisatieadvies biedt organisatieadvies aan MKB bedrijven. Wilt u meer informatie? Neemt u dan contact met ons op.

 

HRM advies in uw regio

 

 

Vrijblijvend adviesgesprek

Graag komen wij met u in gesprek.
Neemt u gerust eens contact met ons op.

Stuur ons een e-mail

kaart
sitemap | contact | privacy | website beheer dotsolutions