Pagina wordt geladen ...
Vrijblijvend meer informatie?
Bel ons
Telefoon065 58 70 130
E-mail ons
E-mailStuur ons e-mail
header

Advies bij het opstellen van de studiekostenregeling

Wilt u als bedrijf een studiekostenregeling opstellen? Zodat uw medewerkers de studiekosten naar rato terugbetalen wanneer ze voortijdig uit dienst gaan? Partner Personeel en Organisatieadvies kan u hierbij van dienst zijn.

Waarom een studiekostenregeling?

In een studiekostenregeling legt u vast wat de plichten, verantwoordelijkheden en rechten zijn wanneer medewerkers scholing of opleiding volgen binnen uw bedrijf.  U kunt bijvoorbeeld vastleggen:

  • Voor welke opleidingen uw bedrijf financieel ondersteuning wil bieden.
  • Afspraken over kosten en duur van de opleiding vastleggen.
  • Een regeling ten aanzien van terugbetaling bij vroegtijdig vertrek van uw medewerker.
  • Mag de scholing onder werktijd gevolgd worden?
  • Vergoedt uw organisatie ook de reiskosten.
  • Wanneer de scholing buiten werktijd wordt gevolgd: worden de uren dan doorbetaald?

Met een studiekostenregeling treft u helderheid en u voorkomt discussie achteraf.

Advies voor het opstellen van studiekostenregeling

Nadelen

Uiteraard zijn er ook nadelen te bedenken. Bijvoorbeeld wanneer u een strakke terugbetalingsregeling treft bij vertrekkende medewerkers, kan dat medewerkers ook belemmeren om bepaalde scholing of opleiding te volgen. Dan wordt het juist een drempel voor uw medewerkers terwijl het een grote meerwaarde is wanneer uw personeel aanvullend geschoold wordt.

Maatwerk

Partner Personeel en organisatieadvies levert maatwerk bij de samenstelling van de studiekostenregeling. Wat past bij uw organisatie? Hoe kijkt u tegen zaken aan? Welke scholing is belangrijk in uw organisatie?

Verwante informatie

 

Vrijblijvend adviesgesprek

Graag komen wij met u in gesprek.
Neemt u gerust eens contact met ons op.

Stuur ons een e-mail

kaart