Pagina wordt geladen ...
Vrijblijvend meer informatie?
Bel ons
Telefoon065 58 70 130
E-mail ons
E-mailStuur ons e-mail
header

Negatieve PR en reclame met de bedrijfsauto of leaseauto

Veel werkgevers gebruiken het wagenpark als middel om op een relatief goedkope wijze reclame te maken voor het bedrijf. Dat er ook een keerzijde aan zit realiseert men zich niet altijd. 

Rijgedrag chauffeurs

Het rijgedrag van chauffeurs kan nog wel eens irritatie oproepen zeker wanneer uw medewerker veel te hard rijdt door een woonwijk met veel kinderen. Al snel wordt geroepen ´o die is van bedrijf X´. En wat als één van uw chauffeurs in de avond met een paar teveel biertjes op doodleuk vanuit de kroeg de prachtige bedrijfswagen in stapt om naar huis te gaan? En dan praten wij nog niet eens over het bumperkleven, rechts inhalen en weet ik wat nog niet meer. Maar goed u heeft het telefoonnummer op de wagen staan dus u kunt een keer een telefoontje verwachten.

En toen?

U wordt gebeld en iemand dient een klacht in over het rijgedrag van uw medewerker. Wat gaat u doen? Gaat u het oplossen en spreekt u de medewerker er op aan? Of zegt u: bij de volgende klacht krijgen ze op staande voet ontslag. De vraag is overigens of u dat gaat lukken. 

Negatieve pr en bedrijfsreclame op uw bedrijfsauto

Veel bedrijven hebben niets geregeld

Belangrijk is om ook dit soort zaken als rijgedrag van uw medewerkers op te nemen in uw personeelshandboek. Is er niks geregeld dan kunt u de medewerker niet ontslaan. En mocht u het wel doen dan kan de medewerker de kantonrechter verzoeken om het ontslag nietig te verklaren.  Wat u moet regelen staat in het reglement gebruik bedrijfswagens en leaseauto's.

> Lees ook: onderwerpen voor het personeelshandboek

Verwante informatie

 

Vrijblijvend adviesgesprek

Graag komen wij met u in gesprek.
Neemt u gerust eens contact met ons op.

Stuur ons een e-mail

kaart