Pagina wordt geladen ...
Vrijblijvend meer informatie?
Bel ons
Telefoon065 58 70 130
E-mail ons
E-mailStuur ons e-mail
header

Wat is een ziekteverzuimbeleid?

Als iemand door ziekte of gebrek ongeschikt is voor de uitvoering van werk spreekt men van ziekteverzuim. Volgens de wet heeft een werknemer tijdens ziekte of gebrek maximaal twee jaar lang recht op loondoorbetaling.

Verplichting tot beleid

Bedrijven zijn verplicht om een beleid te voeren om het verzuim zoveel als mogelijk te beperken, hiervoor zijn diverse middelen zoals de RI&E en Arbo wetgeving. Mocht er alsnog sprake zijn van ziekteverzuim dan dient de werkgever en werknemer zoveel als mogelijk te doen om dit verzuim zo beperkt mogelijk te houden.

Procedures en acties staan over het algemeen beschreven in een beleid, het ziekteverzuimbeleid.

Wie zijn wij?

Partner Personeel en Organisaties Advies is gespecialiseerd in:

Personeelsadvies

Wij verzorgen:

Personeelsadvies en > Organisatieadvies

Op onze site ...

Op onze site vindt u een uitgebreide kennisbank met artikelen aangaande HRM, personeelsvraagstukken, tweede spoor re-integratie, organisatievraagstukken, solliciteren en outplacement, OR en PVT, reorganisatie en ontslag, werving en selectie en ziekteverzuim.

Vrijblijvend adviesgesprek

Graag komen wij met u in gesprek.
Neemt u gerust eens contact met ons op.

Stuur ons een e-mail

kaart