Pagina wordt geladen ...
Vrijblijvend meer informatie?
Bel ons
Telefoon065 58 70 130
E-mail ons
E-mailStuur ons e-mail
header

Wat is een opzegtermijn?

Een opzegtermijn is een overeengekomen termijn die werkgever en werknemer in acht dienen te nemen indien men de arbeidsovereenkomst wil beëindigen. 

Opzegtermijn wettelijk bepaald

Opzegtermijnen zijn wettelijk bepaald, voor de werknemer is deze 1 maand en voor de werkgever is deze voor de eerste 5 jaar dienstverband 1 maand, daarna 2 maanden en uiteindelijk oplopend tot 4 maanden.

Afwijkende CAO

In de cao kan hiervan worden afgeweken, ook kan werkgever met werknemer overeenkomen dat de werknemer een langere opzegtermijn heeft, echter dan geldt voor werkgever het dubbele aantal opzeg maanden.

Zie ook: opzegtermijn in arbeidsovereenkomst

Wie zijn wij?

Partner Personeel en Organisaties Advies is gespecialiseerd in:

Personeelsadvies

Wij verzorgen:

Personeelsadvies en > Organisatieadvies

Op onze site ...

Op onze site vindt u een uitgebreide kennisbank met artikelen aangaande HRM, personeelsvraagstukken, tweede spoor re-integratie, organisatievraagstukken, solliciteren en outplacement, OR en PVT, reorganisatie en ontslag, werving en selectie en ziekteverzuim.

Vrijblijvend adviesgesprek

Graag komen wij met u in gesprek.
Neemt u gerust eens contact met ons op.

Stuur ons een e-mail

kaart